Lookbook L’Oréal Professionnel to katalog fryzur wydawany corocznie. To zwiastun tego co modne, co obowiązuje w świecie stylizacji. Marka L’Oréal tym wydawnictwem sprzyja najnowszym tendencjom, które w roku 2015 wyłamują się stylizacjom utrzymanym w duchu Glomour, czy Fashion.

Jako stylista wykazuje niepokorne usposobienie. W pracy inspiruje się pracami uznanych twórców, ale wysnute refleksje przekuwam na działania, które niekoniecznie wpisują się w skomercjalizowany rynek fryzjerski.  Brzydzę się rutyną, kopiowaniem, schematem.  Każda fryzura wymaga innego podejścia, bo każda kobieta jest – zabrzmi banalnie – inna. Sytuacja banału przeradza się w niebagatelne wyzwanie, kiedy w moim fotelu zasiada plejada kobiet, a każda  błyszczy innym urokiem. I to ten urok mnie inspiruje najbardziej.

Sami - w odważnej odsłonie "Smart Cut"L’Oréal Professionnel wyróżnił moje podejście zapraszając mnie do współtworzenia Lookbook’a na rok 2015. Tak powstała kolekcja fryzur „Smart Cut”. To kolekcja dla kobiet i o kobietach. Wszystkie modelki to moje klientki. Konwencja właściwa dla katalogów fryzjerskich, ustępuje tu miejsca weryzmowi. Moje klientki są piękne, bo mają pomysł na siebie, bo są oryginalne w  sposobie bycia. To jest ich atut i to eksponuje w autorskiej kolekcji „Smart Cut”. Bez fotoshopa, bez cezury wieku.  To główna idea, która przyświeca tej realizacji. Kontrowersyjnie, bez fotoshopa, ze zmarszczką uśmiechu na zagięciu powieki – piękno może być rzeczywiste i trwać dłużej niż wdzięk migawki w obiektywie aparatu.

Wasz Tomasz Marut